ДПС ІНФОРМУЄ
З 1 січня 2025 року змінюється перелік документів для надання
ліцензій на право торгівлі пальним
У Головному управлінні ДПС у Чернігівській області інформують, що з 1 січня 2025 року набирає чинності розділ VII «Ліцензування» Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Так, з 01 січня 2025 року змінюється перелік документів, який подається суб’єктами господарювання для отримання ліцензій на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі, роздрібної торгівлі пальним, зберігання пального (стосовно введення об’єкта нерухомого майна в експлуатацію).
Так, для об’єктів нерухомого майна, введених в експлуатацію у встановленому законодавством порядку з 1 травня 2011 року до заяви додається копія сертифіката про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта нерухомого майна, що підтверджує прийняття закінченого будівництвом об’єкта нерухомого майна в експлуатацію, щодо всіх об’єктів нерухомого майна, необхідних для здійснення оптової торгівлі пальним, роздрібної торгівлі пальним, зберігання пального.
Для об’єктів нерухомого майна, введених в експлуатацію у встановленому законодавством порядку до 30 квітня 2011 року включно до заяви додається копія технічного паспорта та/або інвентаризаційної справи, та/або довідки про технічні характеристики об’єкта нерухомого майна, що підтверджують функціональне призначення об’єкта нерухомого майна, необхідне для здійснення оптової торгівлі пальним, роздрібної торгівлі пальним, зберігання пального.
З 1 січня 2025 року змінюється порядок надання ліцензій
на право провадження відповідного виду
господарської діяльності
У Головному управлінні ДПС у Чернігівській області інформують, що з 1 січня 2025 року набирає чинності розділ VII «Ліцензування» Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, а також на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки можуть надаватися в автоматичному режимі у разі дотримання суб’єктом господарювання всіх таких умов:
1) обов’язкова реєстрація або взяття на облік суб’єкта господарювання у податкових органах та повідомлення таким суб’єктом господарювання про об'єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, через які буде здійснюватися відповідний вид господарської діяльності, згідно з пунктом 63.6 статті 63 і пунктом 64.6 статті 64 Податкового кодексу України;
2) відсутність на дату подання заяви рішення Ради національної безпеки і оборони України, введеного в дію указом Президента України про застосування до суб'єкта господарювання санкції, передбаченої пунктом 6 частини першої статті 4 Закону України «Про санкції»;
3) відсутність на дату подання заяви інформації про здійснення контролю над суб’єктом господарювання у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», резидентами держави, що здійснює збройну агресію проти України, у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про оборону України»;
4) відсутність на дату подання заяви факту припинення дії ліцензії, наданої заявнику на право провадження того самого виду господарської діяльності за рішенням податкового органу, протягом останніх 12 місяців;
5) відсутність податкового боргу із сплати акцизного податку та заборгованості із сплати штрафних санкцій, застосованих податковими органами відповідно до Закону № 3817;
6) електронна ідентифікація суб’єкта господарювання онлайн в електронному кабінеті з дотриманням вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги»;
7) відсутність на дату подання заяви про отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, факту припинення протягом останніх 12 місяців за рішенням податкового органу дії ліцензії на право провадження того самого виду господарської діяльності за тим самим місцем провадження діяльності, яка надавалася такому заявнику (крім припинення дії ліцензії за заявою такого суб’єкта господарювання) або іншому суб’єкту господарювання (крім припинення дії ліцензії з підстав, визначених пунктами 1 - 4 і 7 частини другої статті 46 цього Закону).
У разі якщо за результатами проведення обробки (перевірки) інформації, зазначеної в заяві про отримання в автоматичному режимі ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, програмним забезпеченням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не виявлено підстав для відмови у наданні такої ліцензії, програмним забезпеченням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, автоматично:
1) вносяться відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, або до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального; та
2) формується і безоплатно направляється в електронній формі відповідному суб’єкту господарювання в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України, витяг з Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, або з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального про надану ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності.
У разі відмови у наданні ліцензії в автоматичному режимі на право провадження відповідного виду господарської діяльності заявник може подати до органу ліцензування нову заяву про отримання в автоматичному режимі ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, за умови усунення підстави/підстав для відмови, зазначених у відповідному повідомленні.
У разі відмови у наданні в автоматичному режимі ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності з підстави встановлення факту припинення протягом останніх 12 місяців за рішенням податкового органу дії ліцензії на право провадження того самого виду господарської діяльності заява про отримання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності суб’єкта господарювання, якому відмовлено у наданні ліцензії в автоматичному режимі, розглядається органом ліцензування в загальному порядку, визначеному цим Законом, про що зазначається у повідомленні про відмову у наданні в автоматичному режимі ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності.
Щодо вартості ліцензій на право провадження відповідних видів діяльності, згідно з вимогами Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»
Код виду ліцензії |
Вид ліцензії/вид господарської діяльності |
Мінімальна заробітна плата, грн, встановлена законом на |
Коефіцієнт |
Річний платіж, грн |
1 |
на право виробництва спирту етилового |
8000 |
0,15 |
1200 |
2 |
на право виробництва спиртових дистилятів |
8000 |
0,15 |
1200 |
3 |
на право виробництва біоетанолу |
8000 |
0,15 |
1200 |
4 |
на право виробництва алкогольних напоїв |
8000 |
0,15 |
1200 |
5 |
на право виробництва тютюнових виробів |
8000 |
0,15 |
1200 |
6 |
на право вирощування тютюну |
8000 |
0,15 |
1200 |
7 |
на право ферментації тютюнової сировини |
8000 |
0,15 |
1200 |
8 |
на право виробництва рідин, що використовуються в електронних сигаретах |
8000 |
0,15 |
1200 |
9 |
на право виробництва пального |
8000 |
0,15 |
1200 |
10 |
на право оптової торгівлі спиртом етиловим |
8000 |
85 |
680000 |
11 |
на право оптової торгівлі спиртовими дистилятами |
8000 |
85 |
680000 |
12 |
на право оптової торгівлі алкогольними напоями |
8000 |
85 |
680000 |
13 |
на право оптової торгівлі алкогольними напоями (для малих виробництв дистилятів, малих виробництв виноробної продукції, малих виробництв пива) |
8000 |
4,5 |
36000 |
14 |
на право оптової торгівлі алкогольними напоями (без додавання спирту (винами виноградними, винами плодово-ягідними, напоями медовими), виробленими з виноматеріалів власного виробництва, отриманих шляхом переробки придбаних плодів, ягід, винограду, меду, за умови що придбані плоди, ягоди, виноград, мед мають виключно українське походження) |
8000 |
5 |
40000 |
15 |
на право оптової торгівлі сидром та перрі (без додання спирту) |
8000 |
0,15 |
1200 |
16 |
на право оптової торгівлі тютюновими виробами |
8000 |
85 |
680000 |
17 |
на право оптової торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах |
8000 |
0,15 |
1200 |
18 |
на право оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним |
8000 |
0,8 |
6400 |
19 |
на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним |
8000 |
2 |
16000 |
20 |
на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями (за кожний окремий реєстратор розрахункових операцій, програмний реєстратор розрахункових операцій, що зареєстровані за адресою місця торгівлі, - для місць роздрібної торгівлі, крім території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст або які розташовані за межами населених пунктів - адміністративних центрів областей і м. Києва та м. Севастополя на відстані до 50 кілометрів та які мають торговельні зали площею понад 500 метрів квадратних) |
8000 |
1,5 |
12000 |
21 |
на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями (на кожний окремий реєстратор розрахункових операцій, програмний реєстратор розрахункових операцій, що зареєстровані за адресою місця торгівлі, на території сіл і селищ, крім території сіл і селищ, що знаходяться у межах території міст або які розташовані за межами населених пунктів - адміністративних центрів областей і м. Києва та м. Севастополя на відстані до 50 кілометрів та які мають торговельні зали площею понад 500 метрів квадратних) |
8000 |
0,08 |
640 |
22 |
на право роздрібної торгівлі сидром та перрі (без додання спирту) |
8000 |
0,15 |
1200 |
23 |
на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами (за кожне місце роздрібної торгівлі, крім території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст або які розташовані за межами населених пунктів - адміністративних центрів областей і м. Києва та м. Севастополя на відстані до 50 кілометрів та які мають торговельні зали площею понад 500 метрів квадратних) |
8000 |
0,35 |
2800 |
24 |
на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами (за кожне місце роздрібної торгівлі на території сіл і селищ, крім території сіл і селищ, що знаходяться у межах території міст або які розташовані за межами населених пунктів - адміністративних центрів областей і м. Києва та м. Севастополя на відстані до 50 кілометрів та які мають торговельні зали площею понад 500 метрів квадратних) |
8000 |
0,05 |
400 |
25 |
на право роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах (за кожне місце роздрібної торгівлі, крім території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст або які розташовані за межами населених пунктів - адміністративних центрів областей і м. Києва та м. Севастополя на відстані до 50 кілометрів та які мають торговельні зали площею понад 500 метрів квадратних) |
8000 |
0,35 |
2800 |
26 |
на право роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах (за кожне місце роздрібної торгівлі на території сіл і селищ, крім території сіл і селищ, що знаходяться у межах території міст або які розташовані за межами населених пунктів - адміністративних центрів областей і м. Києва та м. Севастополя на відстані до 50 кілометрів та які мають торговельні зали площею понад 500 метрів квадратних) |
8000 |
0,05 |
400 |
27 |
на право роздрібної торгівлі пальним |
8000 |
0,35 |
2800 |
28 |
на право зберігання пального |
8000 |
0,15 |
1200 |
29 |
на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки |
8000 |
0,1 |
800 |
30 |
на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки (в ємностях та/або споживчій тарі (крім споживчої тари, тари споживача та поворотної тари (газові балони) кожна об'ємом до 60 літрів включно), за умови що місткість кожної такої ємності не перевищує 250 літрів та загальна місткість таких ємностей та/або споживчої тари не перевищує 500 літрів включно) |
8000 |
0 |
Безоплатна |
31 |
на право оптової торгівлі алкогольними напоями, виключно пивом для виробників пива з обсягом виробництва до 3000 гектолітрів на рік |
8000 |
4,5 |
36000 |
До уваги платників рентної плати за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України
Набрання з 1 липня 2024 року чинності Законом України від 21 травня 2024 року № 3721-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та Закону України «Про електронні комунікації» щодо рентної плати за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України» (далі – Закон) суттєво вплинуло на порядок справляння рентної плати за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України (далі – Рентна плата) протягом бюджетного року.
Законом, зокрема, внесено такі зміни:
підставою для користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України, окрім відповідних ліцензій та дозволів, визначено присвоєння радіочастоти (згідно з витягами з реєстру присвоєнь) для потреб мовлення, отриманого постачальником електронних комунікаційних мереж та/або послуг для надання послуг власнику ліцензії на мовлення, а також для загальних користувачів;
визнано не платниками Рентної плати користувачів суднових станцій, що встановлені на борту судна, що звільняє таких користувачів від обов’язків нарахування та сплати податкових зобов’язань з Рентної плати;
переглянуто розмір ставок Рентної плати;
змінено порядок застосування підвищувальних та понижувальних коефіцієнтів до ставок Рентної плати;
вдосконалено порядок обміну інформацією з Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку;
скорочено термін вжиття заходів контролюючим органом згідно із законодавством до платників Рентної плати, якими не сплачено або сплачено в неповному обсязі податкові зобов’язання з Рентної плати, з шести до трьох місяців.
Зміна ставок Рентної плати та припинення застосування коефіцієнтів до них відбуватиметься не одномоментно, а у послідовності, наведеній у таблиці:
Звітні податкові періоди 2024 року |
квітень |
травень |
червень |
липень |
серпень |
вересень |
жовтень |
листопад |
припинення воєнного стану |
Граничний термін подання звітності |
20.05.2024 |
20.06.2024 |
22.07.2024 |
20.08.2024 |
20.09.2024 |
21.10.2024 |
20.11.2024 |
20.12.2024 |
… |
Особливості визначення податкових зобов’язань з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України |
застосовуються ставки, передбачені статтею 254 Податкового кодексу України, з урахуванням понижувальних та підвищувальних коефіцієнтів |
застосовуються ставки, визначені підрозділом 93 розділі XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з урахуванням понижувальних та підвищувальних коефіцієнтів |
застосовуються ставки, визначені підрозділом 93 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з урахуванням підвищувальних коефіцієнтів |
Зазначені зміни сприятимуть:
збільшенню внеску підприємств галузі до бюджету;
підвищенню поінформованості контролюючого органу щодо переліку платників Рентної плати;
підвищенню дисципліни у частині виконання обов’язків платників Рентної плати;
звільненню (додатково до існуючих) від справляння Рентної плати суб’єктів, що використовують радіочастоти для забезпечення безпеки на річковому транспорті.
Звертаємо увагу, що у випадку допущення помилок у податковій звітності (що цілком можливе в умовах зміни законодавства) відповідно до п.п. 69.38 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу платники Рентної плати мають право уточнити такі податкові зобов’язання шляхом подання уточної податкової декларації з рентної плати без нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених п. 50.1 ст. 50 Кодексу, та пені.
Водночас повідомляємо, що зміни внесені Законом розміщені на вебсайті Державної податкової служби України (https://tax.gov.ua) Головна/ Законодавство/Податки,збори,платежі/Загальнодержавні податки/Рентна плата/ Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України або за покликанням: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/rentni-plat/rentna-plata3/komentari-fahivtsiv-/ .
Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
« повернутися до розділу «НОВИНИ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДПС У ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ»